september 18, 2020

Sådan undgår du eventuelle udfordringer i din træning

Træning kan være fedt! Det kan være noget af det mest vanedannende derude. Og det skal man passe lidt på med. Ikke fordi det er dårligt for dig at træne. Problemet ligger mere i, at når man begynder at træne meget, så skal man også begynde at tænke over hvordan man træner. Man skal nemlig helst ikke belaste sine muskler eller sin krop. Det kan nemlig lede til skader. Plus man skal også passe på eventuelle vægge man kommer ud for når man træner. Hvis du ikke ved hvad der menes med vægge her, så læs videre!

En gennemtænkt træning er bedst

Hvis du bare træner lidt useriøst i fritiden, så behøver du ikke at tænke for meget over dette. Det er mere hvis du er begyndt at tage det seriøst eller du er kommet ud i at træne hver dag i ugen. Så kunne det være på tide at overveje om din træning er begyndt at blive for hård for din krop. Vores kroppe er nemlig skrøbelige, så de skal helst ikke overbelastes. Men rolig nu, det kan den kun komme ud for, hvis du træner rigtig meget og hver dag. Du skal bare begynde at tænke over det, før du når så langt henne.

Kom igennem den væg!

Så hvad er der med disse vægge? Det er faktisk meget simpelt. En væg kan anses for et punkt i din træning, hvor det føles som om du ikke laver fremskridt. Træning kan være pisse fedt de første par måneder, hvor du både kan mærke du bliver stærkere, men du er måske også begyndt at kunne se det på din krop. Det er altid en dejlig følelse. Men du kan komme til et tidspunkt, hvor det ikke ser ud til at gøre nogen forskel. Dette kan være hårdt for motivationen. Her er det ekstra vigtigt at holde sig selv i skak. For du skal bare igennem den væg! Se her, og få flere gode råd til, hvordan man kan genoverveje sin kost eller træning. Måske sover eller slapper du ikke nok af for din krop!